27.10.09

Momford and Sons και άλλες ιστορίες...

  • Γελάω λίγο κρυφά μέσα μου όταν βλέπω και διαβάζω τον πανικό που έχει πάθει η indie κοινότητα της Αθήνας, και όχι μόνο, με τους Momford and Sons, όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί όταν ένα χρόνο πριν εγώ χτυπιόμουν ότι είναι καταπληκτικοί, όλοι μου έλεγαν "έλα μωρέ αυτούς δεν τους ξέρει ούτε η μάνα τους". Ψάχνοντας για να γράψω ένα κείμενο σε μουσικό περιοδικό, πέτυχα το profile τους στο myspace. Δεν ξέρω αν η πιο σωστή λέξη για να περιγράψω το πως αισθάνθηκα ακούγοντας τη μουσική τους είναι το ρήμα "καθηλώθηκα", αλλά μάλλον είναι πολύ κοντά. Δεν είχα ακούσει το White Blank Page, με το οποίο έχω πορωθεί τώρα. Θυμάμαι όμως πως τους έστειλα και mail αν ενδιαφέρονταν να κάνουμε μια μίνι-συνέντευξη. Ο Momford είχε πει ok, μάλλον κόλλησαν οι Sons (managers/δισκογραφικές/κλπκλπκλπ). Δεν πειράζει. Ελπίζω να τους κάνει τώρα η Μαντάμ Κουλίδου, που ξέρω πόσο τους γουστάρει κι ήταν ίσως και η μοναδική που τότε δεν με είχε κράξει!
  • Το ίδιο προβλέπεται να γίνει άμεσα και με τους The Black Marquee (οι οποίοι μετά χαράς είχαν απαντήσει στις ερωτήσεις μου, τουλάχιστον). Με αφορμή τους Momford and Sons έψαξα να δω αυτοί τι κάνουν τώρα και διάβασα πως συνεργάζονται με τους UNKLE. Είπες κάτι; Να δω τώρα την Καρύτση να χτυπιέται σε κανα-δυο μήνες! Μετά το Sonik τους έκανε θέμα η Manchester Evening News και το Dazed & Confused! Όχι για να μην λέτε ότι το Sonik δεν έχει φρέσκα ονόματα!
  • Τα φιλιά μου (και το αίμα μου πίσω, παρακαλώ!!!)

25.10.09

Άκου αυτό...

  • Είναι ότι πιο ενδιαφέρον έχω ακούσει τον τελευταίο καιρό από καινούργια ελληνική αγγλόφωνη μπάντα. Λέγονται Indiependents, είναι από Αθήνα και ειδικά το Pull the Trigger κάτι έχει... Κάτι ιδιαίτερο. Άκουσέ τους. Νομίζω ότι αξίζει κάποιος να τους προσέξει!

23.10.09

I am singing the blues

  • Το μοναδικό ίσως πράγμα που μπορεί να με κάνει να καταλάβω ότι μπαίνει ο χειμώνας είναι ο Frank. Και ο Dean και ο Sammy. Δεν ξέρω πως μου προέκυψε αυτή η αγάπη. Έχω αρκετές συλλογές και των τριών, ξεχωριστά και μαζί. Είναι και η μεγάλη αγάπη του μπαμπά μου. Ίσως για αυτό να "κόλλησα" κι εγώ. Βέβαια, ο μπαμπάς μου αγαπάει και την κλασική μουσική, την οποία αν και μελέτησα για χρόνια (πιάνο γαρ) ποτέ δεν συμπάθησα. Όπως και να 'χει, την πετριά μου την έχω φάει και μπορώ να κάθομαι και να τους ακούω ώρες ατελείωτες. Και κυρίως τον χειμώνα. Σπίτι, με ένα ποτήρι κρασί, χαλαρά στον καναπέ, να βλέπω έξω από το παράθυρο τα φώτα στο δρόμο και να σκέφτομαι πως είμαι στην Νέα Υόρκη. Αν βρέχει κιόλας, άσε, τι να λέμε! Το χιόνι είναι extra bonus. Αν είναι και Χριστούγεννα... Μακριά το πήγα.
  • Something gotta give, Under the bridges of Paris, Just one of those things, Love me or leave me, September song, Sway, I've got the world on a string, Learnin' the blues, I get a kick out of you. Eίναι τόσα πολλά. Είναι οι μελωδίες τους, οι στίχοι τους, είναι οι ίδιες οι ερμηνευτές τους που αγγίζουν ευαίσθητες χορδές. Μπορεί ο Frank να σε κάνει να ονειρευτείς; Μπορεί. Μπορεί ακόμα και να φέρει στο μυαλό σου μυρωδιές, από κανέλλα και καμμένη ζάχαρη ή τη μυρωδιά ενός δερμάτινου καναπέ ποτισμένου με καπνό.
  • Πόσο θα ήθελα να κάνει κρύο τώρα και να βρέχει...

11.10.09

Once in a lifetime ή μήπως...

... never in your whole life?
  • Δεν έχω ξαναδεί ποιο ανούσιο ντοκιμαντέρ που να πραγματεύεται τη μουσική. Δεν έχω ξανααισθανθεί πιο μαλάκας μέσα σε κινηματογραφική αίθουσα. Δεν έχω νιώσει ποτέ πως θέλω να φύγω τώρα από προβολή (κι αν το έχω νιώσει το έχω κάνει), αλλά κάτι με σταμάτησε και κάθισα και είδα όλο το ντοκιμαντέρ της Νικόλ Αλεξανδροπούλου. Μάλλον η περιέργειά μου ή η επαγγελματική μου διαστροφή να δω αν κάτι θα αλλάξει στο τέλος. Αν θα γίνει πιο ενδιαφέρον. Δεν έγινε ποτέ.
  • Φλύαρο, χωρίς καμία ουσία, χωρίς να σου δίνει πληροφορίες, με άσχετους (πέρα ελαχίστων εξαιρέσεων) συνεντευξιάζοντες (sic). Μια ταινιά που αξίζει να δεις μόνο αν πάσχεις από insomnia και θες σώνει και ντε να κοιμηθείς μπας και ηρεμήσεις.
  • Ο Έλληνας John Peel (δουλευόμαστε;) κάποτε είχε πολλά να δώσει στους ακροατές του. Όταν τα ξένα περιοδικά δεν έφταναν εδώ, όταν το Ιντερνετ ήταν ταινία επιστημονικής φαντασίας, όταν όμως το ραδιόφωνο μεσουρανούσε. Μεταξύ μας, δεν υπήρξα ποτέ φανατική του ακροάτρια. Ίσως γιατί πάντα πίστευα, όντας παιδί που μεγάλωσα με το Ίντερνετ, ότι ό,τι μου αρέσει μπορώ να το ψάξω και να το βρω εκεί έξω για να το ακούσω και μετά να το αγοράσω. Ή να πάω στο περίπτερο της γειτονιάς μου και να πάρω το Mojo και το Uncut και το NME και το Ποπ και Ροκ. Δεν κρίνω όμως τον Πετρίδη εδώ. Κρίνω αυτό που είδα χθες το βράδυ.
  • Προσπάθησα να κρατήσω τα βλέφαρά μου ανοιχτά για 76 ολόκληρα λεπτά. Σε κάποια δεν τα κατάφερα. Στη "συνέντευξη" του Πέτρου Κωστόπουλου ήθελα απλώς να ξεράσω τη σοκολάτα που είχα φάει. Αll star παπούτσι πρώτη μούρη στο πλάνο, λόγια και δηλώσεις περί jazz και ραδιοφώνου και στα καπάκια πούρο και playlists. Πέτρος Ευθυμίου: ο ροκ βουλευτής. Μαρία Μαρκουλή και Μάρκος Φράγκος οι μόνοι που έστεκαν. Από την άλλη, τι δουλειά είχε να μιλήσει ο art director της Lifo και η κάτι διευθύντρια του Soul; Ως τί ακριβώς είπαν ό,τι είπαν - που δεν έβγαζε και κανένα νόημα γιατί ήταν αερολογίες;
  • Και η απορία μου είναι η εξής: γιατί να κάνεις μία ταινία για έναν άνθρωπο που δεν γνωρίζεις καν; Κι άντε πες ότι την κάνεις. Μια πιο εις βάθος έρευνα ίσως να απέφερε περισσότερα, να κατόρθωνε να βάλει τον θεατή να σκεφτεί ότι ο άνθρωπος που έχει μπροστά του, που έχει φάει τα χρόνια του πίσω από μικρόφωνα, μέσα σε δισκοπωλεία, πίσω από γραφεία δισκογραφικών έχει να σου πει δύο - τρία πράγματα. Ουσιώδη πράγματα. Κι όχι αν ο Πετρίδης είναι rock.
  • Κι αυτή η εμμονή με τα πλάνα από τα επεισόδια του Δεκεμβρίου τι ήταν; Και να σου μπάτσοι, και δώστου μπάτσοι, και μπάτσοι στο Σύνταγμα να βαράνε διαδηλωτές και ξαναμανά μπάτσοι στο κέντρο της Αθήνας... Ποια η σχέση τους με τον Γιάννη Πετρίδη;
  • Θα μου πεις, "δεν ήξερες, δεν ρώταγες;" Ήξερα κι είχα ρωτήσει για το τι πήγαινα να δω. Αλλά ζώντας και δουλεύοντας μέσα σε όλο αυτό το πράγμα που λέγεται μουσική "βιομηχανία" στην Ελλάδα, ήθελα να μπορώ να έχω τα στοιχεία για να σχηματίσω τη δική μου γνώμη, κι όχι να αναμασήσω τα λόγια και τις απόψεις άλλων.
  • Το μόνο που έχω να πω είναι ένα: κρίμα.
ps Σε ορισμένες σκηνές πραγματικά γελάς με την ψυχή σου. Μάλλον για να μην βάλεις τα κλάμματα. ps1 Το μοναδικό κομμάτι που άξιζε στην ταινία ήταν το "οδοιπορικό" στην Αμερική.

3.10.09

For you lover give some time

  • Το άκουσα πρώτη φορά στον mojo και το ερωτεύτηκα. Είναι ένα από τα τραγούδια του Richard Hawley, από το Truelove's gutter, που κυκλοφόρησε στις 21 Σεπτεμβρίου από την Mute. Αν και είχα ακούσει και στο παρελθόν δουλειές του Hawley, ποτέ ένα του κομμάτι δεν με άγγιξε τόσο. Πότε ένα άλμπουμ δεν με "κόλλησε" τόσο, που να γίνει το soundtrack των φθινοπωρινών μου πρωινών. Είναι αυτή η βελούδινη φωνή του και η μελωδία της κιθάρας του που κάνουν τη διαφορά. Που σου γεννούν εικόνες στο μυαλό και συναισθήματα. Είναι αυτά τα μεγάλα σε διάρκεια τραγούδια του που σου αφήνουν το περιθώριο να φανταστείς και να ονειρευτείς. Για μένα είναι σίγουρα ένα από τα άλμπουμ που θα μπουν στην λίστα με τα πιο αξιόλογα του 2009.
  • μετά άκου και αυτό: "Open Up the Door"
  • και διάβασε παράλληλα και αυτό